MENU
Ara
EN
MAKALE

RPA ile Neler Yapılabilir?

#Robotik Süreç Otomasyonu
06 Eylül 2022
15 dk
Kaydet
Daha fazlası için kaydır

RPA ile Neler Yapılabilir?


RPA ile neler yapılabilir konusundan önce, RPA yani Robotik Süreç Otomasyonu’nun tanımı hakkında bilgi sahibi olmamız gerekir.


RPA Nedir?


RPA, metaforik yazılım robotlarına veya yapay zekaya / dijital işçilere dayalı bir iş süreci otomasyon teknolojisi biçimidir. Yazılım robotları olarak da adlandırılır.


Yazılım robotları, bir personelin yaptığı hemen hemen her işi taklit edebilir ve bir personelden daha hızlı bir şekilde süreci sonlandırabilir.


Robotik Süreç Otomasyonu kullanan bir işletme, zaman alan neredeyse tüm iş akışlarını robota teslim ederek süreçlerini otomatikleştirebilir. İşin en güzel yanı, yazılım robotlarının yaptığı işi kusursuza yakın bir şekilde yapması ve teslim etmesidir.


RPA Hangi Sektörlerde Kullanılır?


Bazı sektörler, Robotik Süreç Otomasyonundan daha fazla fayda görse de, hemen hemen her sektörde RPA kullanımı artış göstermektedir.


Günümüzde üretim, sanayi, ulaşım, sağlık, teknoloji, telekomünikasyon, kamu ve e-ticaret gibi sektörlerde yerini almaktadır. Önümüzdeki yıllarda, sektör ayırt etmeksizin her yerde yer alacaktır.


RPA Örnekleri


İşletmeler, operasyon verimliliğini arttırmak, rekabette avantaj kazanmak ve maliyetleri düşürmek için birbirinden farklı Robotik Süreç Otomasyonu örneklerini hayata geçiriyor.


RPA’nın en basit örneği, kurumsal Whatsapp hesaplarında kullanılan otomatik mesaj sistemidir.


Monitoring ve hızlı yanıt sistemleri; anahtar kelime, video ve ses taraması yaparak hazır yanıtlarla cevap veriyor ve işletme personel mâliyetini düşürüp, zamandan kazanırken; müşteri de zamandan kazanarak aradığı cevaba hızlıca ulaşmış oluyor.


Hangi Süreçler Otomatikleşmelidir?


Robotik Süreç Otomasyonu, özellikle insanların zor veya standart olarak gördüğü, zaman alıcı ve tekrarlayan iş süreçleri için önemli maliyet tasarrufu ve diğer faydalar sağlar.


Aşağıdaki süreçler RPA ile otomatikleştirilebilir;


• Tekrar eden ve değişmeyen/rutin

• İnsan hatasına müsait

• Belirli kurallara bağlı olan

• Dijital veriye dayalı

• Standart hale getirilmiş

• Sınırlı karar alma durumu barındıran

Paylaş

Diğer Makaleler