MENU
Ara
EN
MAKALE

Şirketler için Growth Hacking Nedir?

01 Nisan 2022
10 dk
Kaydet
Daha fazlası için kaydır

Şirketler için Growth Hacking Nedir?


Bir iş planının ilk aşamaları, insanlar için heyecan verici bir sürecin başlangıcıdır. İş geliştirme sürecinde ise fikirler değerlendirilir ve uygun stratejiler belirlenir. Bunun sonucunda, sorunsuz görünen iş planında sizin için eksik kalan noktalar olabilir. Growth hacking bu durumu ortadan kaldırmayı amaçlayan bir sistemdir. Peki growth hacking nedir, şirketler için growth hacking ne anlama gelir ve growth hacking örnekleri nelerdir?


Bir iş fikrinin veya şirketin etkili bir şekilde gelişmesi için pazarlama kanalları ile ürün geliştirme süreci arasındaki verimli ve hızlı deneme süreci growth hacking olarak tanımlanır. Peki şirketler için growth hacking nedir ve growth hacking örnekleri nelerdir?


Türkçede tam karşılığı olmayan bu terim ilk olarak 2010 yılında Hacking Growth’un yazarı olan Sean Ellis tarafından kullanılmıştır. Daha sonrasında bu alandaki deneyimlerini kullanarak önemli girişimlere imza atan Ellis, var olan işletmelerin ise hızla büyümesine yardımcı olmuştur.


Growth hacking, E-Ticaret ve diğer internet sitelerinin büyümesi için çeşitli stratejiler geliştirme sürecini ifade eder. Pazarlama ile mühendisliğin bir arada işlediği growth hacking sürecinde potansiyel müşteri edinimi temeldir. Bunun yanı sıra growth hacking yöntemini sadece müşteri edinme yolu olarak görmek doğru değildir. Ayrıca, temel işinizle ilgili büyüme olanakları da growth hacking kapsamında değerlendirilir. Böylece yeni stratejileri de göz önüne alabilirsiniz.


Büyüme sağlayan bu yöntemin kullanım alanları oldukça fazladır. Şirketinizin, sosyal medya platformlarınızın ve iş fikrinizin gelişmesi için growth hacking kullanmak mümkün. Bu teknik ile hedef kitleden yüksek oranda dönüşüm elde edebilirsiniz. Bu yazımızda, şirketler için growth hacking ve growth hacking örnekleri hakkında bilmeniz gerekenleri ele alacağız.


Growth Hacking Yöntemleri Nelerdir?


Growth hacking için birçok yöntem bulunmaktadır. Bu süreçte de dijital pazarlamada da kullanılan 5 ana yöntemi uygulayabilirsiniz. Bu yöntemler genellikle AARRR olarak adlandırılırlar. Growth hacking yöntemleri aşağıdaki gibidir:


Edinme (Acquisition)

En düşük maliyetle kullanıcı bulmak için yapılan çalışmalar, edinme olarak ifade edilir. SEO ve reklam çalışmaları da örnektir.


Etkileşim (Activation)

İnternet sitesini ziyaret eden kullanıcılar ile bağlantı kurmak anlamına gelir. E-posta bilgilendirmesine kaydolan bir müşterinize indirim kuponu göndermeniz etkileşime örnektir.


Bağlılık (Retention)

Web siteyi ziyaret eden kullanıcıların tekrar uğramasını sağlamak amaçlı yapılan çalışmalar olarak tanımlanır.


Tavsiye Edilme (Referral)

En etkili yöntemlerden birisi tavsiye edilme yöntemidir. Bu yöntem ile kullanıcılar sizi başka kullanıcılara tavsiye etmektedir.


Gelir (Revenue)

Gelir modeli tam anlamıyla bir growth hacking yöntemidir. Ürün satışları, ücretli içerikler ve benzeri gelir elde edilebilecek çözümlerin geliştirilmesi ve potansiyel müşterilerin gerçek müşteriye dönüşmesi hedeflenir.


Growth Hacking Çalışmaları Şirketlere Nasıl Fayda Sağlar?


Growth hacking çalışmalarının hem iş fikirlerinizi geliştirme hem de şirketinizi büyütme sürecine birçok faydası bulunmaktadır. Bu faydalar aşağıdaki gibidir:


● Büyüme zihniyetini benimsemek

● Yeni iş modellerini ve ürün fikirlerini gözden geçirmek ve değerlendirmek

● Daha iyi ürünler oluşturmak

● Herhangi bir hedefe uygun, planlı hareket etmek

● Veriye dayalı stratejileri kullanmak

● Uygun maliyetli yatırım getirisi iyileştirmek

● Büyüme döngülerini değerlendirmek

● Ölçeklenen pazarlama stratejilerini analiz etmek

● Analitik bir şekilde çalışmak

Paylaş

Diğer Makaleler

#Ekoloji
#Sürdürülebilir Enerji
11 Mart 2024
6 dk
MAKALE

Dünya Sıfır Atık Günü: Dijital Dünya’da Karbon Ayak İzimizi Nasıl Azaltabiliriz?

Makalenin devamını okuyun