MENU
Ara
EN
MAKALE

Dijital Dünyada Yeniden Varoluş: Dijital Kimlik

#Yapay Zeka
#Sanallaştırma
07 Ocak 2022
10 dk
Kaydet
Daha fazlası için kaydır

Sanal ve gerçekliliğin iç içe geçtiği yeni dünyanın bir adı var; son dönemde sıklıkla duyduğunuz metaverse. Metaverse; aslında kısaca arttırılmış sanal gerçeklik evreni, yani fiziki yaşamın dijitale entegre olması ki bunun içinde uygulamalar, paralar, deneyimler gibi pek çok alan var. Fiziki tüm deneyimlerin sanal ortama taşınmasıyla birlikte elbette dijitaldeki varlığımız da ön plana çıkıyor. Fiziki yaşamın dijital dünyada varoluşu ve kendini konumlandırması ise dijital kimliği oluşturuyor. Dijital kimlik nedir derseniz şöyle; bir şirket veya kişiyi dijitalde temsil eden varlıkların bütünü diyebiliriz.


Kişiler için Dijital Kimlik


Artık her kişi bir marka ve bu yüzden de marka konumlandırmasına ihtiyaç duyuyor. Yetenekler, tecrübeler, başarılar; hepsi kişilerin marka konumlandırmasında öne çıkıyor. Fiziki hayatta, çalıştığınız sektörde adınız geçebilir ama dijitalde bir hayalete dönüşüyorsanız işte orada dijital kimliğinizde bir şeyler yanlış gidiyor demektir. Dijital kimliğinizi oluşturarak kişi markanızı dijital ortamda da temsil ederek her alanda konumlanabilirsiniz.


Nelere dikkat etmemiz lazım?


-Google’da yer aldığınız siteleri kontrol edin. Veriyi yönetmeniz lazım. Hangi bilgilerin uygun, hangilerinin güncellenmesi gerektiğine karar verin.

-Sosyal medya kanallarında optimizasyonları yaparak bilgilerinizi güncel tutun.

-Sizi ve alanınızı temsil edecek görüşlerinizi aktarın, belirli aralıklarla içerik üreterek kimliğinizi besleyin.

-Dijital kimliğinizin güvenliğini sağlayın. Son yıllarda özellikle sosyal medya ve web siteleri için gerçekleşen saldırılardan kendinizi korumak için kimlik doğrulama uygulamaları kullanın.


Şirketler için Dijital Kimlik


Şirket için dijital kimlik, çoğu zaman kurumsal kimlikle karıştırılıyor; ancak kurumsal kimlik, kurumun duruşunun bir temsilidir. Kurumsal kimliklerin dijital dünyaya uyum sağlaması için dijitalleştirilmesi gerekir. Bu yüzden de şirketler için dijital kimlik artık olmazsa olmazlar arasında. Rekabet ortamının hızla arttığı günümüzde kendini dijitalde doğru konumlandıran şirketler, hayatta kalmaya devam edecek. Yaptığı iş, bulunduğu pazar ne olursa olsun, dijital dünyada varoluşunu konumlandıramayan şirketler; ne yazık ki git gide belki de kendinden çok daha küçük ölçekli şirketlere yenilecek. Çünkü dijitaldeki belirsiz kimliği, onu tüketici karşısında görünmez kılacak. Çünkü şirketlerin dijital kimliklerini oluşturması aynı zamanda müşteri tarafında da güven, markaya bağlılık ve sürdürülebilir etkileşim sağlıyor. İşte tam da bu yüzden her şirketin dijital kimliğini konumlandırması hayati önem taşıyor.


Peki şirketler dijital dünyada yeniden varoluş için kendine nasıl dijital kimlik yaratmalı?


-Dijital kimlikler, kurumsal kimliklere aykırı veya kopuk olamazlar. Kurumsal kimlik dosyası; dijital kanallara marka kimliği çerçevesinde aktarılmalı, eğer uyumsuzluk varsa gerekirse kurumsal kimlikte de revizyonlar gerçekleştirilmeli. Gün sonunda marka kimliği oluşmalı.

-Dijital kimlik bütünlük gerektirir. Tüm alanlarda ortak dil, ortak tasarım, ortak mesaj kümeleri yer almalı. Her kanalın kendine özgü dili olmakla birlikte bütünde kimliği temsil etmeli.

-Web sitesi, sosyal medya hesapları, aktif iletişim, arama sonuçlarındaki varlık, dijital reklam, mobil uygulama… Aslında her şey kimliğin parçası. Parçaları bir araya getirmeli ve birbirini destekleyici stratejiler oluşturulmalı.

-Şirket, yer alacağı her dijital mecra ile tüketicisine kendisi hakkında bilgi vermeli ve görünür olmalı. Aynı zamanda ulaşılabilir de olmalı. Çünkü hedef kitle, artık bağ kurmak ve diyaloğa geçmek istiyor.

Şirketler için gerçek dijital iletişim yeni başlıyor diyebiliriz. Dijitalde kendini konumlandırarak bir kimlik yaratan şirketler, kendini geleceğe taşıyanlar olacak.


Peki dijital kimliği nasıl oluşturacağız?


Tabii dijital kimliğin şirketler için oluşturulması, profesyonel bir yetkinlik de gerektiriyor. Bu alanda tek başınıza ilerlemek yerine destek alarak ilerlemek için Digital Check-Up ile tanışmalısınız.


Arena’nın, şirketleri bu alanda besleyecek içinde pek çok farklı paketi barındıran hizmeti Digital Check-Up; tam da dijital kimlik çalışmaları için tasarlanmış. Arena, Digital Check-Up hizmeti kapsamında isterseniz şirketinizin dijital varlığını analiz ederek ortaya somut veriler sunuyor isterseniz de bu sonuçlar kapsamında web sitesinden sosyal medya stratejisine, Google reklamlarından monitoring hizmetine kadar uzanan hizmetler bütünü sunuyor. Sunulan hizmetler, artık tüm şirketlerin ihtiyacı. Arena’nın sunduğu Digital Check-Up paketlerine mutlaka göz atmanızı tavsiye ediyorum. Neden mi? Çünkü 2022’de şirketinizi ileriye taşıyacak güç; dijital kimliğinizi doğru ve etkili şekilde konumlandırmanızda saklı ve bunun için artık kaybedecek zamanımız yok.


Arena’nın Digital Check-Up paket seçeneklerini incelemek isterseniz:

https://www.pencere.com/Doc/DigitalCheck-up_LP/index.html


Gamze Nurluoğlu

İletişim Profesyoneli



Paylaş

Diğer Makaleler

#Ekoloji
#Sürdürülebilir Enerji
11 Mart 2024
6 dk
MAKALE

Dünya Sıfır Atık Günü: Dijital Dünya’da Karbon Ayak İzimizi Nasıl Azaltabiliriz?

Makalenin devamını okuyun